월루를 꿈꾸는 대학생

[English] 기본적인 문장 구성하기 본문

English

[English] 기본적인 문장 구성하기

하즈시 2023. 1. 7. 18:16
728x90

 

본문장에다가 세부사항을 더하면 오케이 

 

본문장 - 2형식 

I work 

I stury 

I cook 

I work out 

 

세부사항 

everyday

on weekends

in an office 

six hours a day  하루에 6시간씩 

 

본문장에다가 세부사항을 붙여서 문장을 완성

세부사항을 붙이는 것으로 더욱 풍부하게 

 

i work every day 

i cook on weekends 

i study mainly with books 

i cook once in a while  어쩌다 한 번씩 요리한다

i work out by my self 

 

i exercise at home by myself 6 hours a day !  

 


😆복습😆
1. I work + everday/on weekends/in an office
2. I study + mainly with books/at home/six hours a day/at home six hours a day
3. I cook + pretty well/almost everyday/once in a while
4. I work out/exercise + by myself/at home by myself 2 hours a day

🤗적용해보기🤗
1. work out 운동하다.
1-1. 저는 일주일에 세번 운동을 합니다.
I work out 3 times a week.
1-2. 저는 주말마다 헬스장에서 운동을 합니다.
I work out on weekends at the gym.
2. study 공부하다.
2-1. 저는 매일 영어 공부를 합니다.
I study English everday.
2-2. 저는 하루에 한시간씩 유튜브로 영어 공부를 합니다.
I study 2 hours a day mainly with youtube.
3. cook 요리하다.
3-1. 저는 주말마다 요리를 합니다.
I cook on weekends.
3-2. 저는 거의 매일 집에서 요리를 합니다. 그래서 요리를 꽤 잘합니다.
I cook almost everyday at home. So I cook pretty well.
4. work 일하다.
4-1. 저는 일주일에 두번 집에서 일을 합니다.
I work at home 2 times a week.
4-2. 저는 가끔 주말에 집에서 일을 합니다.
Sometimes I work at home on weekends.

 


 

단어 정리 

- mainly with books    주로 ( 책 ) 을 이용해서   .. 

- pretty well   꽤 잘 

- once in a while   어쩌다 한 번씩

- by myself 혼자서 

 

 


 

https://youtu.be/OGHo7apPWIY

728x90